CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 10, 2011

orang tua-tua

salam semua..dah lama aku xtulis blog...aku agak sibuk akhir akhir ini...

tapi hari ini, aku luangkan masa nak tulis pasal orang tua tua....

mesti tertanya apa kaitan orang tua tua...

hari ni aku pegi sekolah macam biasa...

aku tak tau hari ni ada clas renang from 3...

dari kul730 hingga 930...

time students aku buat aktiviti aku duk layan mata ni...

mengantuk gile aku hari ni....tido lambat semalam...

otw balik dari kolam renang cheras depan HUKM tu....

aku terpandang sorang makcik pegang peyapu...

hati aku tersentuh sangat sangat.....dalam kepala "nape kerja lagi?? anak anak xbagi duit ke?"

dalam bus dan sepanjang perjalanan memang ramai warga emas yang duk menyapu tepi jalan....

nape dalam usia yang sepatutnya berehat di rumah masih melakukan kerja kerja macam tu....

kalau aku jadi orang kaya yang banyak duit serius aku cakap....

aku akan tolang mereka...tiap bulan peruntukkan RM400 tuk mereka....

rumah free, elektrik free dan segalanya free.....

jika aku ada segalanya aku akan buat semua tu....

sedih bila aku ingat diorang semua.....

selagi aku masih bernyawa aku tidak penah lupa jasa kedua ibu bapa aku pada aku....

sayangi selagi mereka ada.....





P/S: sangat sedih...huhu...rasa nak nangis...

No comments:

Post a Comment