CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 22, 2011

sepanjang perut di isi

baru balik dari makan...

malam ni tuka selera makan kat luar...
hahaha..tapi smlm pun makan kat luar..malam sebelumnya makan kat luar jugak...
pendek kata hari hari makan kat luar. aku memang malas masak pun...

sesampai je kat kedai..
kedai mana lagi..kedai makcik pakcik aku la MAULANA..
tea o ais dengan nasi goreng kampung.
kampung mana? kampung pandan...hihihi..

tengah tengah duk tunggu order aku akan tiba..
aku duk la PK PK lepas ni nak buat apa...
nak makan berapa minit ni.
tengok kat tangan jam xpakai..
raba raba poket fon xbawak..
WTF!! macamna nak tau jam berapa sekarang..

mata melilau lilau tengok kedai nak cari jam..
ok tak jumpa..
cuma ternampak jam tuk punchcard je..
terdetik kat hati "diorg pon pnchcard gak ke"
pastu gelak sorg sorg..."ingat kedai ni bapak ko ke xnak pnchcard"

order tak sampai sampai ag...
Hmmmm....ramai orang malam ni...
perut dah bunyi bunyi..
sambil nyanyi lagu boria pulau pinang...

mata terpacak kat TV..
WWE...
nape la ada orang buat cerita macamni..
pastu ada pulak yang sanggup kena belasah,sepak,terajang..
bukan injury biasa, patah leher,patah tangan...
isk..isk..
dari kecik memang aku didedahkan dengan cerita ni..
ayah aku suka tengok..
sampai sanggup tunggu..
kadang kadang dah tido pun sanggup bangun..
masa kecik kecik aku tak faham sangat...
bila dah besar ni lagi aku tak faham nape mesti ada cerita ni...

order dah sampai.
makan dengan penuh nafsu..
tertiba datang pulak orang buta d bawa oleh orang celek untuk minta sedekah..
aku bagi la..kecian..
dia bagi aku tisu..
dah jadi budaya bila bagi sedekah dapat percuma tisu..
kadang kadang aku ambik tisu tu kadang kadang aku tak ambik..
habis 1kedai diorg pusing..
kalau 10 meja dapat la Rm10...

"_______________"
senyum lebar X panjang aku tengok rakyat malaysia yang permurah...
suka..suka..suka..

dah makan..dah bayar..
nak balik la pulak...
time aku nak balik pakcik buta tadi saing aku..
so aku tunggu dia melintas bagai..
terdetik kat hati aku..
nak ikut mana pakcik ni tinggal yer...

ambik..pakcik ngan makcik tu naik kereta...
siap ada driver ag..


P/S: kalo xde keje aku ikut je kereta tu...



No comments:

Post a Comment